Колко струва да отворят капака на "Мерцедес"-а и колко да ти отворят корема, провери Константин Караджов.
След като вчера премиерът съобщи, че е възложил да бъде изготвена справка колко харчи българинът за здраве и колко за колата си, проверихме накъде клони везната. Кое ценим повече - здравето или колата си?
За един 10-годишен автомобил шофьорът плаща 190 лв. задължителна застраховка и 520 лв. автомобилно каско. Годишният преглед е 25 лв. а местният данък - 213. С винетка от 67 лв. крайната годишна издръжка на колата се закръгля на 1015 лв. В същото време за здравната си осигуровка един работник годишно внася минимум 92 лева и максимум 768 лева. Идеята е да не се разори, когато се разболее. Колко струва да ти отворят капака на мерцедеса или беемвето в сервиза и колко струва да ти отворят корема? В сервизите отварянето на капака е безплатно. Но оттам нататък проблемът може да ви излезе от 5 до 50 000 лева. Например, ако се налага смяна на съединител, собственикът ще трябва да се бръкне с 500 лева. В повечето болници приблизително толкова струва да ни оперират от апендицит. „Защо считаме, че здравето е най-евтиното и е безплатно. А за всичките други екстри в живота трябва да се плащат огромни пари и всички ги плащат безропотно?”, попита Бойко Борисов. Безропотно не плаща почти никой: "Много от колите се движат в не много добро техническо състояние. А пък и ние нямаме правото да спрем даден автомобил от движение, след като клиента откаже да направи даден ремонт", каза Никола Желязков, монтьор. Много хора дори нямат коли, но пък огромна част от парите им отиват за здраве. По данни на Световната здравна организация през 2006 година българите са платили за лечение и медикаменти 5 и половина милиарда долара. Касата и държавата са покрили едва 60 процента от сумата. Останалото е идва от джоба на гражданите. Средно по 300 долара годишно. Според една от пациентските организации у нас, проблемът е и в начина на управление на здравните бюджети. Теодора Захариева твърди, че те се управляват с манталитета от времето, когато в сервизите оправяха основно лади и жигули. "Никой от лекарите до този момент не е излязъл да каже - това струва толкова, това струва толкова. Излиза, че автомонтьорите са много по-предприемчиви и по-напреднали с мисленето си", каза Захариева.
Източник БТВ
След като вчера премиерът съобщи, че е възложил да бъде изготвена справка колко харчи българинът за здраве и колко за колата си, проверихме накъде клони везната. Кое ценим повече - здравето или колата си?
За един 10-годишен автомобил шофьорът плаща 190 лв. задължителна застраховка и 520 лв. автомобилно каско. Годишният преглед е 25 лв. а местният данък - 213. С винетка от 67 лв. крайната годишна издръжка на колата се закръгля на 1015 лв. В същото време за здравната си осигуровка един работник годишно внася минимум 92 лева и максимум 768 лева. Идеята е да не се разори, когато се разболее. Колко струва да ти отворят капака на мерцедеса или беемвето в сервиза и колко струва да ти отворят корема? В сервизите отварянето на капака е безплатно. Но оттам нататък проблемът може да ви излезе от 5 до 50 000 лева. Например, ако се налага смяна на съединител, собственикът ще трябва да се бръкне с 500 лева. В повечето болници приблизително толкова струва да ни оперират от апендицит. „Защо считаме, че здравето е най-евтиното и е безплатно. А за всичките други екстри в живота трябва да се плащат огромни пари и всички ги плащат безропотно?”, попита Бойко Борисов. Безропотно не плаща почти никой: "Много от колите се движат в не много добро техническо състояние. А пък и ние нямаме правото да спрем даден автомобил от движение, след като клиента откаже да направи даден ремонт", каза Никола Желязков, монтьор. Много хора дори нямат коли, но пък огромна част от парите им отиват за здраве. По данни на Световната здравна организация през 2006 година българите са платили за лечение и медикаменти 5 и половина милиарда долара. Касата и държавата са покрили едва 60 процента от сумата. Останалото е идва от джоба на гражданите. Средно по 300 долара годишно. Според една от пациентските организации у нас, проблемът е и в начина на управление на здравните бюджети. Теодора Захариева твърди, че те се управляват с манталитета от времето, когато в сервизите оправяха основно лади и жигули. "Никой от лекарите до този момент не е излязъл да каже - това струва толкова, това струва толкова. Излиза, че автомонтьорите са много по-предприемчиви и по-напреднали с мисленето си", каза Захариева.
Източник БТВ