Най-голямата частна китайска автомобилна компания Great Wall ще започне предвиденото производство на джипове край Ловеч от края на следващата година, съобщи агенция Синхуа.
Преди време групата подписа договор за партньорство с българската „Литекс Моторс". Китайската агенция определя новата производствена мощност като добра възможност за България да подкрепи икономиката си. Инвестицията в производството възлиза на 80 млн. евро.Акционери в дружеството са „Литекс комерс", Корпоративна търговска банка и Great Wall - най-голямата частна компания в китайската автомобилна индустрия. Строителството на завода ще е със собствени средства на акционерите и чрез банкови кредити. Очаква се в автомобилния завод да работят 1300 българи, а на по-късен етап през 2010 г. те да са около 3000 души.Първоначално заводът ще произвежда две серии автомобили. Единият вид ще е спортен клас със задвижване на всички колела и с цена на дребно към 25 000 лв., а другото возило ще е А клас и ще струва около 12 000 лв. Предвижда се автомобилите да се използват като основа за собствено производство в България. Чрез нов дизайн и производство на собствени елементи за каросерията и резервни части трябва да се създаде самостоятелна българска марка LMK „Литекс Моторс Корпорейшън".Производителят ще гарантира, че до голяма степен техническата разработка ще бъде заимствана от базовите автомобили и ще бъде променена там, където те не отговарят на европейските стандарти за безопасност и емисиите въглероден двуокис. Сделката се разглежда като голям шанс за страната ни да докаже, че бизнес климатът ни е достатъчно добър за голяма инвестиция.Също така обаче може да се превърне и в последния шанс за българска автомобилна индустрия след провала на замисленото сътрудничество с британската "Роувър" през 1996 г. През 1995 г. компанията откри завод във Варна, в който държеше 51 на сто от дяловете, а останалите 49 на сто бяха собственост на българската компания "Дару груп".
Преди време групата подписа договор за партньорство с българската „Литекс Моторс". Китайската агенция определя новата производствена мощност като добра възможност за България да подкрепи икономиката си. Инвестицията в производството възлиза на 80 млн. евро.Акционери в дружеството са „Литекс комерс", Корпоративна търговска банка и Great Wall - най-голямата частна компания в китайската автомобилна индустрия. Строителството на завода ще е със собствени средства на акционерите и чрез банкови кредити. Очаква се в автомобилния завод да работят 1300 българи, а на по-късен етап през 2010 г. те да са около 3000 души.Първоначално заводът ще произвежда две серии автомобили. Единият вид ще е спортен клас със задвижване на всички колела и с цена на дребно към 25 000 лв., а другото возило ще е А клас и ще струва около 12 000 лв. Предвижда се автомобилите да се използват като основа за собствено производство в България. Чрез нов дизайн и производство на собствени елементи за каросерията и резервни части трябва да се създаде самостоятелна българска марка LMK „Литекс Моторс Корпорейшън".Производителят ще гарантира, че до голяма степен техническата разработка ще бъде заимствана от базовите автомобили и ще бъде променена там, където те не отговарят на европейските стандарти за безопасност и емисиите въглероден двуокис. Сделката се разглежда като голям шанс за страната ни да докаже, че бизнес климатът ни е достатъчно добър за голяма инвестиция.Също така обаче може да се превърне и в последния шанс за българска автомобилна индустрия след провала на замисленото сътрудничество с британската "Роувър" през 1996 г. През 1995 г. компанията откри завод във Варна, в който държеше 51 на сто от дяловете, а останалите 49 на сто бяха собственост на българската компания "Дару груп".